کد خبر: ۱۶۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می دهد؛

انتخابات یک حق برای ملت ما

حضور در انتخابات  تکلیف محسوب می شود، کسی که وظیفه  شرعی و وظیفه ملی دارد در این صحنه حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه  تحلیلی خبری «شیرازه»؛ امروز مردم انقلابی و امت آگاه، یکی دیگر از صحنه ‌های بزرگ آزمایش الهی را در پیش ‏رو دارند؛ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ روزی است که مردم غیور استان فارس با انتخاب رئیس جمهوری معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی، دردآشنا، کارآ و توانمند، ملتزم به قانون اساسی و اصل ولایت ‏فقیه و دارای درایت و مدیریت، بار دیگر سرنوشت خود را رقم خواهد زد و برای مسئولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران فردی را برخواهد گزید که این پست‏ را امانت الهی و عرصه خدمت دانسته و از آرا مردم صیانت نماید.

در کشوری که مدیران و تصمیم‌گیران مستقیم با نظر مردم انتخاب می‌شوند، مشارکت در انتخابات یک حق محسوب می‌شود همچنین حضور مردم در انتخابات و اعلام آراء و نظرات مردم برای اداره کشور نیز یک تکلیف است و مشارکت حداکثری در انتخابات اسلام و جمهوری اسلامی را تقویت خواهد کرد.

شرکت نکردن در انتخابات با هر انگیزه‌ای خیانت به خون شهدا است؛ از این رو اهمیت انتخابات بسیار بالا است همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مخالفت با انتخابات مخالفت با اسلام و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است؛ امروز چشم جهان به ایران است و آنچه که در انتخابات اهمیت دارد مشارکت است که افزایش این مشارکت عزت و پایدار ایران را به ارمغان خواهد آورد و کشور را در پیشبرد اهداف یاری می‌رساند.

حجت و الاسلام و المسلمین سید علیرضا دانا در گفتگو با  ضمن اشاره به اینکه روز انتخابات یک روز بسیار بزرگ و سرنوشت ساز برای ملت و کشور اسلامی ایران است، گفت: در این روز عزیز که زمان مشارکت حداکثری مردم ما در انتخابات است از دو بعد می توانیم به این قضیه نگاه کنیم .

امام جمعه شهرستان آباده بیان کرد: انتخابات برای افراد ملت ما، یک حق است. حضور در انتخابات یک  تکلیف محسوب می شود و تکلیف هم خود دو نوع می‌شود؛ هم تکلیف شرعی و دینی است هم تکلیف ملی. یعنی کسی که وظیفه  شرعی و وظیفه ملی دارد در این صحنه حضور پیدا کند.

وی افزود: همه کسانی که شرایط شرکت و  حضور در این انتخابات را دارند، می توانند از حد خود استفاده کرده و سرنوشت کشور و سرنوشت نظام و ملت را به بهترین وجه رقم بزنند.

حجت الاسلام دانا در پایان صحبت های خود اظهار کرد: ان شاالله  ما هم در کنار شما  مردم فهیم و مردم شریف و بزرگوار در این طوفان العقل  شرکت خواهیم کرد و همگی در کنار هم در یک صحنه بین المللی بار دیگر شکوه و اقتدار نظام ایران اسلامی را به تصویر خواهیم کشید‌‌.

حق عبارت است از اختیاری که به‌موجب قانون یا شرع برای انسان شناخته می‌شود تا بتواند امری را انجام دهد یا ترک کند و تکلیف عبارت است از آنچه به‌موجب قانون یا شرع بر عهده انسان است که به واسطه آن فرد ملزم به انجام یا ترک فعلی می‌شود یعنی انجام یا ترک کاری بر انسان واجب می‌شود.

مهم‌ترین مصادیق حقوق شهروندی شرکت در انتخابات محسوب می‌شود که اعم از حق داوطلبی یا حق رأی است؛ حقی که در یک جامعه شهروندمدار برای تدوین قوانین و نظارت بر حسن اجرا و پیگیری حقوق مردم به شهروندان اعطا شده است تا مردم بتوانند با قدرت و پشتوانه رأی خود حقوق اصلی و جدی خود را پیگیری کنند.

با این وجود، شرکت در انتخابات علاوه بر تکلیف الهی، تکلیفی ملی است؛ چراکه نظام جهوری اسلامی ایران، بر اساس مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است که در آن، هم نقش دین پررنگ گرفته شده و هم نقش مردم، از این‌رو هر شخص در مقابل انتفاعی که از این جامعه می‌برد، باید وظیفه‌ای را هم بپذیرد که از جمله وظایف اجتماعی و ملی او شرکت در عرصه‌هایی است که حفظ و استمرار و تقویت آن جامعه، بر آن، قرار داده شده است و دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مردم را از صحنه خارج کند، مردم همواره بر اساس عقاید خود از این نظام حمایت و کشور دفاع کردند اما دشمن در ایام انتخابات فعال‌تر شده و تلاش می کند این حمایت مردم را از کشور بگیرد.

فرهاد سعدی فرماندار شهرستان آباده گفت: دومین دوره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آباده در حال برگزاری است و ۷۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است .

وی افزود: امروز با مشارکت خوب مردم در سطح شهرستان روبرو هستیم و در آرامش و امنیت کامل، از جمله پیش بینی هایی که از قبل صورت گرفته شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آباده خواهیم بود.

حضور در انتخابات یک نوع عبادت است و همه کسانی که به دنبال پیشرفت ایران اسلامی هستند در انتخابات شرکت می‌کنند و ملت ایران به ویژه مردم آباده همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و تا آخرین نفس، از آرمان‌های این انقلاب دفاع خواهند کرد همچنین سرافرازی ملت ایران در انتخابات پیش رو به‌واسطه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح خواهد بود.

ما نیز یقین داریم که این حضور همه‌جانبه و انتخاب داوطلب اصلح، علاوه بر تسهیل رفع مسائل و مشکلات داخلی، در عرصه بین‌المللی نیز وحدت و یکپارچگی مردم ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند، برخی مواقع نیاز بود سلاح به دست بگیریم اما امروز سلاح متفاوت است و هر رای می‌تواند دشمن را شکست دهد و حضور مردم در انتخابات باعث افزایش قدرت ملی شده و امنیت، پیشرفت و شکوفایی کشور را به دنبال دارد، دشمنان همواره به این علت با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند که جمهوری اسلامی به سمت جاری شدن احکام اسلام و حکومت مهدوی حرکت می‌کند و با مشارکت حداکثری اسلام و جمهوری اسلامی تقویت خواهد شد.

مهدی منفرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آباده در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز پانزدهم تیرماه در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم شهرستان آباده به صورت پرشور پای صندوق های رای حاضر شده اند، تا ان شا الله رئیس جمهوری اصلح، مردمی، خدمتگزار و صدیق را انتخاب بکنند تا بتوانیم آینده خوبی ان شا الله برای کشورمان رقم بزنیم.

 حضور پای صندوق‌های رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است که چشم طمع دشمنان را کور و ایران اسلامی را سرافراز خواهد کرد و حضور مردم در همه عرصه‌ها امنیت ساز و اقتدار آفرین بوده و زمینه ساز ارتقا ضریب امنیتی کشور می‌باشد.

ما با حضور در انتخابات نشان از ایستادگی وتکرار راه امام را داریم و از رهبر معظم انقلاب که دلسوزی کامل برای انقلاب دارند، تبعیت می کنیم تا به رئیس‌جمهور منتخب بگوییم که همراهی و تبعیت از ولایت، رمز پیروزی شماست و این صف‌ها و حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که مردم همچنان پای آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌ و با وجود تلاش‌های بدخواهان و معاندان، از این انقلاب حمایت و پشتیبانی می‌کنند، انتخابات باعث افزایش مقبولیت و قدرت ملی نظام خواهد شد، بعد از تحولات منطقه ای انگیزه مردم بیشتر شده و مردم باور کردند که نظام انتخاباتی سالم را برگزار کرده و انتخابات رقابتی است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان